Ce este filtrul de particule si care este rolul sau?

Filtrul de particule, cunoscut și sub denumirea de DPF (Diesel Particulate Filter), este proiectat pentru a captura particulele de cenușă și carbon care sunt generate în timpul procesului de ardere a combustibilului în motorul diesel al vehiculului.
Similar cu DPF-ul utilizat pe motoarele diesel, GPF-ul (Gasoline Particulate Filter) este un tip de filtru de particule care este proiectat sa reduca emisiile de particule din motoarele pe benzina si a fost introdus pentru prima data in Europa in 2018, ca parte a normelor Euro 6c si Euro 6d-TEMP privind emisiile de noxe.
Rolul DPF-ului este de a retine si colecta particulele de carbon produse in timpul procesului de ardere a combustibilului din motor.
Aceste particule sunt emise în gazele de eșapament și, fără un DPF/GPF, ar fi eliberate în atmosferă, contribuind la poluarea aerului.

Depunerile pot varia în funcție de tipul și vârsta vehiculului, precum și de condițiile de conducere. De exemplu, vehiculele care sunt utilizate în zone urbane sau în trafic stop-and-go vor produce mai multe particule de cenușă și carbon decât cele care sunt utilizate în zone rurale sau pe autostrăzi.

De asemenea, depunerile pot varia în funcție de calitatea combustibilului utilizat , tipul uleiului de motor și de modul în care vehiculul este întreținut(functionarea incorecta a injectoarelor si a turbinei,etc). Depunerile pot afecta performanța motorului și cresc considerabil consumul de combustibil si uzura pieselor interne a acestuia.

În cele din urmă, un DPF infundat poate fi o problemă costisitoare de reparat sau înlocuit. Este important să se efectueze întreținerea regulată a DPF-ului și să se curățe periodic pentru a preveni acumularea de depuneri și pentru a menține vehiculul într-o stare optimă de funcționare , pentru a a reduce consumul si impactul asupra mediului înconjurător.

Ce este sistemul de filtrare a gazelor de evacuare la camioane și autobuze (SCR) și rolul acestuia.

Sistemul de filtrare a gazelor de evacuare la camioane este un ansamblu de componente care are rolul de a reduce emisiile de noxe, inclusiv oxizi de azot (NOx) și particule fine, produse de motorul diesel.

Acesta este format din mai multe componente:

  • Catalizatoare de oxidare diesel (DOC), Catalizatorul de oxidare diesel (DOC) convertește emisiile de hidrocarburi și monoxid de carbon în dioxid de carbon și apă.
  • Filtrele de particule diesel (DPF), Filtrul de particule diesel (DPF) reține particulele fine de la emisia de gaze de evacuare. Aceste particule sunt arse periodic, prin regenerarea automată sau activată manual.
  • Catalizatoare de reducere catalitică selectivă (SCR). Sistemul de reducere catalitică selectivă (SCR) utilizează un agent de reducere, cum ar fi AdBlue, pentru a transforma oxizii de azot (NOx) în azot (N2) și apă (H2O).

Rolul acestui sistem este de a reduce impactul negativ al emisiilor poluante asupra mediului înconjurător și de a îndeplini normele de emisii impuse de legislație.